GambiaGalm

over het alledaagse leven in Gambia. Van de levendige politiek tot de gebeurtenissen rond het enige verkeerslicht dat Gambia rijk is. En als het zo uitkomt over andere dingen in de rest van de wereld. Enjoy!

Youssef:
werkt bij een van de vele internationale organisaties die in The Gambia actief zijn. Deelt geen eten uit, maakt geen mensen beter (althans niet direct) en bouwt ook geen scholen. Houdt zich meer bezig met beleid & politiek. Saai? Integendeel...

Monday, March 27, 2006

Nasleep Staatsgreep (1)

Vooralsnog is er vrij weinig te merken van de mislukte staatsgreep. Er is een groepje van 6 man opgepakt maar de leider is nog steeds at large. En dat kan ie maar beter blijven ook denk ik zo. Een van de arrestanten is de directeur van de NIA, the National Intelligence Agency, zeg maar de geheime dienst. Het rare is, is dat hij met de president mee was op staatsbezoek, dus waarom zou hij in het plot zitten...? Het schijnt gebruik te zijn dat na een coup poging (dit is de vierde al sinds Jammeh's aantreden) de directeur van de NIA ook wordt opgepakt. Per direct is een zekere kolonel Harry Sambou tot de nieuwe directeur benoemd. Dezelfde Harry Sambou die tot voor kort Operationeel Directeur Verkiezingen was. En in die hoedanigheid met mij samenwerkte... of ik met hem eigenlijk. Grappig, nu heb ik dus 2 telefoonnummers van de hoogste baas bij de geheime dienst in mijn telefoon staan. Als de NIA niet zo'n discutabele reputatie zou hebben, zou ik het nog indrukwekkend vinden ook...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home